Leden 2019 ve Volyňce

První týden v lednu jsme zahájili lyžařským výcvikem na Zadově. Rozdělili jsme se do skupin podle zkušeností s lyžováním. Jmenovali jsme se Lední medvědi, Mamuti a Tučňáci. Každý věděl, do jaké skupiny patří. Každá skupina měla několik instruktorů. Na konci týden všichni dokázali sjet kopec téměř bez pádu a někteří jezdili i na páse nebo na provazové lanovce. Všichni jsme si celý týden užili.

Další týden jsme se drželi tématu voda a její skupenství, měření objemu, koloběh vody nám vysvětlil náš kamarád Paxík. V družině jsme si takový koloběh vody vyrobili. Vodu a led jsme vyzkoušeli i venku při ranní procházce a páru při pokuse ve škole, když jsme zahřáli vodu v hrnci. V tématické středě jsme z ovoce pomocí tvořítka na led udělali malé zmrzlinky. Také jsme se seznámili s novým kalendářem, kde vidíme fáze měsíce, narozeniny i svátky, výlety i kroužky a rozdělili jsme si s dětmi pondělní Brunch. Pro následující svačiny jsme se s dětmi dohodli, že budou více svačiny připravovat ony. Vyberou recept, budou asistovat u nákupu a z většiny se ji budou snažit připravit. Recept přinesou s sebou a vyfotíme kuchaře s výsledkem. Na konci školního roku „vydáme“ naší Cookery book. Školáci dopolední bloky tráví v nových prostorách, které si okamžitě zamilovali, vytvořili tam i svá pravidla.

Posledním tématem tohoto měsíce byla Arktida a Antarktida. Seznámili jsme se s polárními oblastmi a přidali k nim zvířata. Venku jsme po svačině zachraňovali zmrzlá zvířátka z ledu. Co pomohlo nejvíce? Teplá voda, studená voda, cukr, sůl, písek nebo kladívko? Seznámili jsme se s nejrůznějšími druhy tučňáků a porovnali jejich velikost. Ke svačině jsme si vytvořili jedlé lední medvědy. Naučili jsme se písničku o sněhulákovi, vytvořili jsme sněhuláka, papírové sněhové vločky a přidali básničku o vločkách. Venku před obědem jsme vyzkoušeli experiment, jak se chová tučňáčí peří ve vodě. Vymalovali jsme tučňáky voskovkou a zkoušeli, jak se voda chová, zjistili jsme, že stéká. V odpolední družině jsme vyráběli, lední medvědy, tučňáky a iglú a pustili si k tomu Grónskou písničku. Všichni jsme také vytvořili svoje vlastní biotopy českého rybníka, řeky a naproti tomu Arktidy a Antarktidy. Porovnali jsme, jaké druhy zvířat žijí u nás v řekách a rybnících a jaké na severním a jižním pólu. V pestrém pátku jsme se naučili novou písničku o tulení škole, zopakovali jsme si, co jsme se během týdne naučili, zašli na procházku a vyrobili Eskymáky.

Poslední lednový den byl pro nás trochu sváteční, protože jsme dostali vysvědčení. Ke svačině jsme si vlastnoručně namixovali ovocné koktejly a potom jsme si ve škole jako v kině promítli Polární příběh.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *