Na začátku září jsme se všemi třídami vyrazili do Prahy. První část programu byla procházka po nábřeží, přes Karlův most a po Kampě. V 11 hodin na nás čekal interaktivní program Praha hravě – Vyšehrad . Začínali jsme u Táborské brány, pokračovali přímo ve Vyšehradských sadech a zakončení bylo u Baziliky sv. Petra a Pavla. V akčním kvízu žáci hráli ve skupinách o zlaté mince a nakonec hledali poklad u hlavy mocného Zlotana.
Praha hravě je skvělý program, kde se propojuje poznávání nových míst s dobrodružnou bojovkou.
Společně jsme objevili…
K čemu a co je cimbuří?
A jaký je rozdíl mezi lýčí a líčí?
Čím vyšehradským se chlubí na Petříně?
A proč se jmenuje Smíchov Smíchov?
Najdete, kde se brousily šavle a kde uvízla dělová koule?
Kde se koupala Libuše, kde skákal Šemík a co bratři praotce Čecha?
Jaká pekelná událost přinesla sloup z Říma?
Naše škola klade velký důraz na propojení teorie, o níž se učíme ve třídě, s reálnou praxí, kde si žáci mohou získané poznatky vyzkoušet na vlastní kůži. Tento přístup, známý jako zážitková pedagogika, je pro nás klíčovým nástrojem, jak učit efektivně a přitažlivě. Když se žáci účastní aktivit, kde mohou prožitky propojit s naučenými tématy, lépe pochopí souvislosti a informace si dlouhodobě zapamatují.
Zážitková pedagogika přináší do výuky nový rozměr a zvyšuje zapojení žáků. Děti nejenže pochopí teorii, ale zažijí ji v praxi – a jak víme, co si zažijeme, to nám zůstane. Tento způsob výuky přispívá k hlubšímu pochopení a trvalým vědomostem, což je pro nás zásadní.